Neue Haas Grotesk

Oryginalnie odlany z metalu Neue Haas Grotesk, w latach 50 ubiegłego wieku stał się Helvetiką. Ale z biegiem lat, Helvetica odeszła od swych korzeni. Niektóre z cech, które nosił Neue Haas Grotesk zostały uproszczone i zniwelowane lub zmienione ze względu na kompromisy podyktowane zmianami technologicznymi. Christian Schwartz który dla firmy Linotpe dokonał rewitalizacji kroju tak mówi o tym: „Neue Haas Grotesk był pierwotnie produkowany do składu ręcznego w różnych rozmiarach od 5 do 72 punktów, zaś cyfrowa Helvetica zawsze posiadała jeden kształt dla wszystkich wielkości, to prowadziło do nieszczęśliwych kompromisów.” Wskrzeszenie przez Schwartza pierwotnego kroju w cyfrowej wersji pokazuje jak wiele utracono poprzez te uproszczenia. To, co zostało utracone w okresie przejściowym od Neue Haas Grotesk do cyfrowej Helvetiki, zostało odzyskane w najwyższej możliwie cyfrowej tej wierności.

 

Osiem wariantów otycznych (od Thin do Black) oraz kolejne trzy wagi sporządzone specjalnie dla tekstu, to znacznie więcej niż odrodzenie – to wszechstronny, doskonale opracowany grotesk ze wszystkimi orygialnymi właściwościami. Cienka odmiana Thin (opracowana pierwotnie na prośbę Bloomberg Businessweek) jest bardzo delikatna, cienka, i ujawnia prawdziwy szkielet z tych kultowych liter.
Neue Haas Grotesk dostępny jako rodzina kroju pisma w formacie OpenType Pro z bardzo bogatym zestawem znaków, obsługuje dodatkowo większość języków Europy Środkowej i Wschodniej.