Verdana Pro

VerdanaPro_4

Verdana pojawiła się na rynku piętnaście lat temu, wchodząc w skład zestawu bezpłatnych krojów do zastosowań internetowych. Ich wydawcą była firma Microsoft, która od tamtej pory dołączała je do kolejnych wersji systemów operacyjnych a także zezwoliła na ich bezpłatne użycie w systemach innych producentów.
Projekt Matthew Cartera który został wzbogacony o mistrzowski hinting przez Thomasa Rickneya stał się nie tylko niedoścignionym wzorcem jakości ekranowej, ale i bogactwa obsługiwanych zakresów językowych.
Wielka popularność i powszechność tego kroju doprowadziła nawet do tak nieoczekiwanej sytuacji, że 2009 roku koncern IKEA zdecydował o zmianie brandowego fontu (bazującego na Futurze) na Verdanę. Początkowo budziło to wielkie zdziwienie, bo marka z 60-letnią tradycją decydowała się na bezpłatny, ogólnodostępny font. Dość szybko klienci uznali, że wybór nowoczesnego, czytelnego i powszechnego kroju bardziej pasował do marki IKEA niż anachroniczna Futura.

Katalog internetowy Ikea

Porównanie krojów IKEA oraz Verdana

Wraz rozwojem przeglądarek internetowych poszerzono również ich możliwości typograficzne. Dodano obsługę fontów webowych (które nie muszą już być zainstalowane na komputerze użytkownika) a także obsługę funkcji zecerskich OpenType.
W listopadzie 2011 miała swoją premierę nowa edycja Verdany w wersji OpenType Pro przygotwana przez Davida Berlowa przy współpracy Davida Jonathana Rossa. Dzięki partnerstwu firm Font Bureau, Carter & Cone oraz Monotype Imaging, powstała nowa wersja kroju. Wzbogacono go nie tylko o obsługę kolejnych zakresów językowych (w tym pełne wsparcie dla cyrylicy i greki) ale przede wszystkim rozszerzono ilość odmian z podstawowych czterech, aż do dwudziestu (w tym odmiany condensed), dodano funkcje zecerskie OpenType (jak choćby: kapitaliki, ligatury, warianty stylistyczne i alternatywne, cyfry proporcjonalne, nautyczne i tabelaryczne, ułamki oraz symbole).
Po raz kolejny poddano Verdanę optymalizacji pod względem hintingu biorąc pod uwagę nie tylko zastosowanie na ekranie komputerów ale i tabletów oraz smartfonów. Mistrzowskie wykonanie hintingu umożliwia płynne skalowanie podglądu i doskonałą czytelność zarówno w układzie pionowym jak i poziomym.
Nowa wersja kroju Verdana Pro dystrybuowane jest w wersji desktopowej przez FontBureau jak również w wersji webowej przez serwis www.webtype.com
Dostępny jest zarówno wzornik w formie webowej na stronie: http://georgiaverdana.com/
Jak również specyfikacje w formacie PDF:

Font Verdana Pro dostępny jest również w ofer­cie han­dlo­wej w cenie:

  • 40$ netto za odmianę dla 1 stanowiska;
  • 80$ netto dla 2-5 stanowisk;
  • 560$ netto za pełną rodzinę (20 odmian) dla 1 stanowiska;
  • 1120$ netto za pełną rodzinę (20 odmian) dla 2-5 stanowisk.

Dostępne odmiany to:

  • Verdana Pro Condensed Light
  • Verdana Pro Condensed Light Italic
  • Verdana Pro Condensed
  • Verdana Pro Condensed Italic
  • Verdana Pro Condensed Semi Bold
  • Verdana Pro Condensed Semi Bold Italic
  • Verdana Pro Condensed Bold
  • Verdana Pro Condensed Bold Italic
  • Verdana Pro Condensed Black
  • Verdana Pro Condensed Black Italic
  • Verdana Pro Light
  • Verdana Pro Light Italic
  • Verdana Pro Regular
  • Verdana Pro Italic
  • Verdana Pro Semi Bold
  • Verdana Pro Semi Bold Italic
  • Verdana Pro Bold
  • Verdana Pro Bold Italic
  • Verdana Pro Black
  • Verdana Pro Black Italic

Font ofe­ru­jemy z pol­ską fak­turą VAT, prze­li­cza­jąc ceny według kursu sprze­daży waluty publi­ko­wa­nego przez NBP w dniu zamówienia.

Zamó­wie­nia pro­simy skła­dać mailowo kontakt@fajnefonty.pl lub poprzez for­mu­larz kon­taktu na stro­nie głównej.